Termin szkolenia :
wkrótce
szkolenie dwudniowe
Godziny szkolenia: 10.00- 15.30
Cena szkolenia za jedną osobę: 1197,00 zł netto (brutto w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności kadry kierowniczej w zakresie zarządzania personelem.
Szkolenie kierowane do kadry kierowniczej Uczelni:
nauczycieli akademickich (dziekanów, prodziekanów oraz kierowników jednostek pozawydziałowych, dyrektorów instytutów oraz ich zastępców),
pracowników administracji centralnej i wydziałowej (kanclerzy, kwestorów, kierowników biur i działów oraz ich zastępców).
Program szkolenia:
1. Skuteczny kierownik zespołu w uczelni
- Zakres zadań a specyfika pracy w szkole wyższej
- Cechy dobrego szefa – autodiagnoza uczestników
2. 4 Style zarządzania wg Modelu Blancharda
- Typy pracowników
- Dostosowanie stylu zarządzania do pracownika
3. Określenie i wprowadzenie zasad współpracy
- Expose kierownika, czyli jak skutecznie wprowadzić zasady
- Sztuka przemawiania do zespołu – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować
- Nigdy nie zaczynaj swojej prezentacji od... – skuteczne metody na zepsucie każdego wystąpienia
- Egzekwowanie zasad
4. Delegowanie zadań, jako podstawowe narzędzie zarządzania zespołem
- Kiedy kierownik powinien delegować zadania?
- Procedura efektywnego i motywującego delegowania zadań
- Wybór zadań
- Struktura skutecznej rozmowy delegującej
- Rozwojowa i motywacyjna funkcja delegowania
- Najczęściej popełniane błędy
5. Sztuka motywowania pozafinansowego
- 10 zasad motywowania i ich praktyczne wykorzystanie w zarządzaniu pracownikami uczelni
- Motywatory a 3 grupy wiekowe
- Indywidualne podejście do pracownika szkoły wyższej i rozumienie jego potrzeb
- Udzielanie konstruktywnych i motywujących informacji zwrotnych
- Jak nagradzać i jak karać pracowników w sposób motywujący?
- 3 etapy konstruktywnego krytykowania
- Procedura chwalenie i nagradzanie
- Wykorzystanie najsilniejszych motywatorów pozafinansowych
6. Trudne sytuacje
- Kierownik mówi „NIE”, czyli asertywna odmowa pracownikowi
- Procedura rozwiązywania konfliktów w zespole
- Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich uniknięcia
7. Coaching – narzędzie rozwoju i motywowania pracowników
- Czym jest coaching i kiedy należy go stosować?
- Zasady procesu coachingowego
- Praktyczne narzędzia coachingowe
- Sesja coachingowa wg Modelu GROW
8. Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- certyfikaty
- nie zapewniamy noclegu
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Formularz należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.