Termin szkolenia: 17.01.2025 - ONLINE (platforma clickmeeting)
Godziny szkolenia: 09:00-14:45
Cena szkolenia za jedną osobę: 597,00 zł + VAT 23%
(zw. z podatku VAT w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)
Szkolenie ma charakter praktyczny i jest skierowane do osób odpowiedzialnych za opracowywanie raportu samooceny dla kierunków studiów o profilu praktycznym. Wśród adresatów szkolenia znajdują się kierowniczki i kierownicy kierunków, prodziekani, dziekani, zespoły programowe, zespoły ds. jakości kształcenia oraz pracowniczki i pracownicy administracyjni, którzy wspierają proces zarządzania i rozwoju kierunków. Uczestniczki i uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do unikania najczęstszych błędów oraz stosowania dobrych praktyk w przygotowywaniu raportów samooceny zgodnie z wymaganiami Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA).
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestniczek i uczestników do profesjonalnego opracowywania raportu samooceny dla kierunków studiów o profilu praktycznym. Podczas szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Cechy charakterystyczne programu kształcenia kierunków o profilu praktycznym
Uczestniczki i uczestnicy zapoznają się z wymaganiami formalnymi oraz praktycznymi aspektami programu studiów o profilu praktycznym. Omówione zostaną kluczowe aspekty związane z programem studiów: efekty uczenia się, liczba punktów ECTS, sposób weryfikacji efektów, a także szczegóły dotyczące organizacji zajęć praktycznych.
2. Przygotowanie raportu samooceny
W tej części szkolenia uczestniczki i uczestnicy zapoznają się z procesem tworzenia raportu samooceny. Omówiona zostanie struktura raportu, w tym wymagane sekcje oraz elementy techniczne, takie jak poprawność danych, spójność narracji oraz zgodność z wymaganiami formalnymi.
3. Profil praktyczny w kontekście wymagań PKA
Uczestniczki i uczestnicy szkolenia zapoznają się z dziesięcioma kluczowymi kryteriami oceny stosowanymi przez Polską Komisję Akredytacyjną w odniesieniu do kierunków studiów o profilu praktycznym. Każde z tych kryteriów będzie szczegółowo analizowane, z uwzględnieniem przykładów najczęściej popełnianych błędów oraz sposobów ich unikania. Dobre praktyki zostaną przedstawione w odniesieniu do każdego kryterium, co umożliwi lepsze zrozumienie wymagań PKA oraz wdrożenie skutecznych rozwiązań.
Sprawdź też: Raport samooceny dla kierunku o profilu ogólnoakademickim
Prelegentka:
dr Anna Tatarczak - pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. W latach 2021-2023 pełniła funkcję Prodziekany ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Posiada doktorat z matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz magisterium z matematyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Jej umiejętności są dodatkowo wzbogacone przez udział w kursach związanych z zarządzaniem projektami, analizą danych oraz interaktywnym nauczaniem. Realizowała liczne projektów badawczych z zakresu matematyki, zarządzania i statystyki, finansowanych zarówno przez programy Unii Europejskiej, jak i polskie agencje (NAWA, NCN, NCBiR). W ramach swojej działalności naukowej działa jako ekspertka dla wielu międzynarodowych agencji badawczych. Jej współpraca obejmuje następujące instytucje: Slovak Research and Development Agency, Czech Science Foundation, Bulgarian National Science Fund, State Education Development Agency na Łotwie, Research Council of Lithuania na Litwie, Horizon 2020.”
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe
- wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY