Analiza i wizualizacja danych naukowych z wykorzystaniem AI bez programowania

Termin szkolenia: 27.01.2025 - ONLINE (platforma clickmeeting)
Godziny szkolenia: 10.00-15.00
Cena szkolenia za jedną osobę: 597,00 zł + VAT 23%
(zw. z podatku VAT w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)


Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:

- Naukowcy i badacze – osoby prowadzące badania naukowe, które chcą analizować i wizualizować dane bez konieczności programowania.
- Doktoranci i studenci – osoby na etapie przygotowywania prac dyplomowych lub doktorskich, potrzebujące wsparcia w analizie i prezentacji wyników badań.
- Pracownicy administracyjni w dziedzinie nauki – osoby odpowiedzialne za przygotowywanie raportów, które chcą zwiększyć efektywność swojej pracy dzięki nowoczesnym narzędziom.
- Każdy, kto chce opanować analizę danych naukowych z wykorzystaniem narzędzi AI – szkolenie dostępne również dla osób bez doświadczenia w programowaniu.

Opis szkolenia:

Era sztucznej inteligencji przynosi nowe możliwości analizy i wizualizacji danych naukowych, eliminując potrzebę zaawansowanej wiedzy programistycznej. Podczas tego szkolenia uczestnicy nauczą się, jak za pomocą intuicyjnych narzędzi AI analizować dane, tworzyć profesjonalne wizualizacje i prezentować wyniki w atrakcyjnej formie. Szkolenie obejmuje zarówno analizę danych ilościowych, jak i jakościowych, a także praktyczne wykorzystanie narzędzi dostępnych online.

Dlaczego warto:

1. Szkolenie prowadzone przez eksperta w dziedzinie analizy danych i sztucznej inteligencji, z doświadczeniem w pracy z naukowcami i studentami.
2. Konkretne przykłady zastosowań narzędzi AI do analizy i wizualizacji danych naukowych.
3. Praktyczne ćwiczenia umożliwiające natychmiastowe zastosowanie zdobytej wiedzy w pracy badawczej.

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

1. Zdobędziesz umiejętności analizy i wizualizacji danych naukowych bez konieczności programowania.
2. Nauczysz się korzystać z narzędzi AI do tworzenia intuicyjnych wykresów, diagramów i interaktywnych prezentacji danych.
3. Zaoszczędzisz czas i zminimalizujesz błędy dzięki automatyzacji procesów analitycznych.

Metody szkoleniowe:

- Prezentacja i wykład teoretyczny
- Ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi AI do analizy danych
- Sesja Q&A

 

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do analizy danych z wykorzystaniem AI
- Co to jest sztuczna inteligencja w kontekście analizy danych?
- Przegląd narzędzi AI do analizy i wizualizacji danych naukowych
- Etyczne uwarunkowania pracy z AI

2. Przygotowanie danych do analizy
- Jak porządkować dane naukowe przed analizą?
- Automatyzacja procesu oczyszczania danych z wykorzystaniem AI

3. Analiza danych naukowych z AI
- Analiza ilościowa: identyfikacja trendów, zależności i wzorców
- Analiza jakościowa: kodowanie treści i identyfikacja głównych tematów

4. Wizualizacja danych z wykorzystaniem AI
- Tworzenie wykresów, diagramów i interaktywnych wizualizacji
- Jak prezentować dane w sposób atrakcyjny i zrozumiały?

5. Tworzenie raportów i prezentacji naukowych
- Automatyzacja generowania raportów z analiz
- Integracja wizualizacji danych z dokumentami naukowymi i prezentacjami

6. Podsumowanie i sesja Q&A
- Omówienie najważniejszych punktów szkolenia
- Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja o możliwościach dalszego wykorzystania AI w analizie danych


Prelegent:
Przemysław Tomczyk
, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, obronił swój doktorat w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w 2015 roku. Obecnie pełni funkcję adiunkta w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładał gościnnie w ESCP Europe w Paryżu oraz Politechnice Warszawskiej i Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w roli sztucznej inteligencji w pisarstwie naukowym oraz automatyzacji procesów badawczych. Prowadził także badania w obszarze zarządzania wartością klienta oraz analizie portfela klientów, co zaowocowało licznymi publikacjami naukowymi w renomowanych czasopismach. Beneficjent grantu Narodowego Centrum Nauki.
Oprócz działalności naukowej, dr. Tomczyk prowadzi kanał na YouTube „dr Przemek Tomczyk AI” https://www.youtube.com/@drprzemek, gdzie dzieli się wiedzą na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w pisarstwie naukowym. Jego misją jest uczyć, jak pisać szybciej i efektywniej, wykorzystując nowoczesne technologie. Kanał zdobywa coraz większe uznanie, stając się źródłem inspiracji dla wielu naukowców i studentów.
Dr. Tomczyk jest również cenionym wykładowcą, prowadzącym zajęcia zarówno w języku polskim, jak i angielskim, na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych. Jego kursy obejmują wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy badawczej, zarządzanie wartością klienta, analizę marketingową oraz strategiczne zarządzanie marketingowe. Dzięki swojej bogatej wiedzy i praktycznemu podejściu, dr. Tomczyk skutecznie łączy teorię z praktyką, przygotowując swoich studentów do wyzwań współczesnego rynku.

Ostatnio opublikowane teksty na temat wykorzystania nowoczesnych technologii (w tym AI) w pisarstwie naukowym:
•Tomczyk, P., Brüggemann, P., & Paul, J. (2024). Variable science mapping as literature review method, Journal of Marketing Analytics, pp. 1-13. https://doi.org/10.1057/s41270-024-00336-9
https://link.springer.com/content/pdf/10.1057/s41270-024-00336-9.pdf
•Tomczyk, P., Brüggemann, P., Mergner, N., & Petrescu, M. (2024). Exploring AI’s role in literature searching: traditional methods versus AI-based tools in analyzing topical e-commerce themes, in Digital Marketing & eCommerce Conference (pp. 141-148). Springer, Cham.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-62135-2_15
•Tomczyk, P., Bruggemann, P., & Doligalski, T. (2024). The automation of science?
Possibilities and boundaries of AI applications for conducting systematic literature reviews. International Journal on Artificial Intelligence Tools, 33(06), 2450023..
https://www.worldscientific.com/doi/abs/10.1142/S0218213024500234?srsltid=AfmBOopO
•Tomczyk, P., Brüggeman, P., & Vrontis D. (2024). AI Meets Academia: Transforming Systematic Literature Reviews, EuroMed Journal of Business (ahead-of-print).
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EMJB-03-2024-0055/full/html?utm_source=smc_email_onboarding&utm_medium=email&utm_campaign=apa_author_journals_access_2024-10-23&fbclid=IwY2xjawGF7kFleHRuA2FlbQIxMQABHRMpJ5qXEZUJXVif_5IAB5k8j5KFsVthbC6XdV6JMG7Vnub-pv7zO10adQ_aem_V6JR8prQqGccSx_vSwphtg&sfnsn=mo
•Tomczyk, P., Brüggemann, P., Mergner, N., & Petrescu, M. (2024). Are AI tools better than traditional tools in literature searching? Evidence from E-commerce research. Journal of Librarianship and Information Science, 09610006241295802
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/09610006241295802?casa_token=ApcNFdiVk5UAAAAA:_NchyQxiIlBgMQeZiIgdmtiz7jDoPb2iYsI_gy2I4Yr-SPEzCrxFIpDh5F21JHqrhYcMKhEmF_Mu


Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe
- wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- laminowane certyfikaty przesłane pocztą tradycyjną

WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY