Terminy szkolenia:
03.10.2023 - ONLINE (platforma clickmeeting)
Godziny szkolenia: 16.00-19.15
Cena szkolenia za jedną osobę: 347,00 zł + VAT 23%
(zw. z podatku VAT w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)
Opis:
Szkolenie dotyczące praktycznego wykorzystania menedżerów bibliografii, czyli narzędzi pomagających gromadzić i zarządzać danymi o wykorzystanych materiałach (artykułach, książkach, rozdziałach, stronach internetowych itp.). Menadżery umożliwiają generowanie opisów bibliograficznych wg wybranego standardu, wstawianie odnośników i bibliografii załącznikowej.
Korzyści:
a) Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem menadżerów.
b) Doskonalenie umiejętności pisania artykułów, tekstów naukowych.
c) Zdobycie wiedzy potrzebnej redaktorom lub edytorom naukowych pism.
d) Odkrycie tego, jak zaoszczędzić czas przygotowując publikacje naukowe.
Program szkolenia:
1. Menadżery bibliografii
• Przegląd najważniejszych menadżerów bibliografii.
• Omówienie, jak wykorzystywać menadżery (na przykładzie Zotero i Citavi).
• Porównanie funkcji różnych programów.
• Zotero – dlaczego warto wybrać ten menadżer (nie tylko zarządzanie literaturą i pisanie).
2. Inne programy do zarządzania publikacjami i innymi zasobami
• Programy bazujące na technologii AI (sztuczna inteligencja).
• Programy pomocne przy tworzeniu przeglądów literatury.
• Rozwiązania przedstawiające publikacje w formie wizualizacji sieciowej.
• Pakiety rozwiązań służących ocenie napisanego tekstu (np. językowej).
• Programy ułatwiające składanie tekstów do czasopism największych wydawców.
• Narzędzia porządkowania zasobów internetowych (np. stron WWW).
3. Krótki przegląd innych narzędzi ułatwiających pracę naukową
• Narzędzia zarządzania notatkami i definicjami.
• Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne.
• Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
• Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.
• Mapy myśli i diagramy. Wizualizacja na etapie konceptualizacji badań.
• Narzędzia do tworzenia infografik oraz prezentacji.
• Przegląd narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie zespołami badawczymi
Prelegent:
dr hab. Piotr Siuda, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- Autor poczytnego poradnika wydanego przez PWN: „Publikacje naukowe”:
- Jego pełny dorobek na stronie osobistej: http://piotrsiuda.com.
- Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (Q1 i Q2 journals; np. „Journal of Computer Mediated Communication”, „Critical Studies in Media Communication”, „International Journal of Cultural Studies”).
- Obecnie prowadzi projekt NCN OPUS 22 pt. „Sieci kłącza, obieg znaczeń i treści oraz konteksty offline interetowego handlu narkotykami”.
- Wcześniej kierownik szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”).
- Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- laminowane certyfikaty przesłane pocztą tradycyjną
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY