Termin szkolenia:
25.04.2023 - ONLINE (platforma clickmeeting)
Godziny szkolenia: 10.00-15.30
Cena szkolenia za jedną osobę: 497,00 zł netto (brutto w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)
Program szkolenia:
1. Definicja etykiety i savoir vivre – wprowadzenie.
- Definicje savoir vivre, etykiety i protokołu dyplomatycznego.
- Zasady etykiety w biznesie - wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności.
2. Budowanie pierwszego wrażenia w kontaktach biznesowych.
- Nawiązanie kontaktów.
- Powitanie i pożegnanie partnerów biznesowych.
- Ceremonia wymiany wizytówek – rodzaje, budowa i funkcje biletów wizytowych, zasady używania, wizytówki przy kwiatach i upominkach.
- Dotyk w trakcie budowania relacji biznesowych.
- Zarządzanie czasem relacji.
- Siła słowa - przedstawianie się i powitanie biznesie.
3. Etykieta a umiejętność przekonywania partnerów biznesowych.
- Etykieta a znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej - rola przekazu i mowy ciała.
- Przekaz i jego precyzja jako podstawa budowania partnerskiej komunikacji.
- Wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą.
- Elementy komunikacji niewerbalnej.
- Zrozumienie i w interpretacja komunikatów niewerbalnych.
4. Etykieta a korespondencja.
- Podstawowe zasady korespondencji.
- Budowa listu oficjalnego, służbowego i prywatnego.
- Nowoczesne nośniki a tradycja savoir vivre - faks i poczta elektroniczna.
- Oficjalne tytuły w etykiecie biznesowej.
5. Organizacja i uczestniczenie w oficjalnych spotkaniach
- Budowanie nastroju i zarządzanie przestrzenią, zapachem i światłem.
- Formy przyjęć i ich miejsce.
- Zaproszenia – jak je zredagować i odczytywać.
- Goście i ich dobór oraz obowiązki gospodarza lub gościa.
- Jak ułożyć menu.
- Stół i nakrycia – instrukcja savoir vivre.
- Oprawa i obsługa przyjęć.
- Proksemka w etykiecie – zarządzanie przestrzenią stołu i pomieszczeń.
6. Niestałe elementy aparycji a savoir vivre.
- Garderoba służbowa i standardy korporacyjne.
- Strój podczas wizyt oficjalnych.
- Aparycja a savoir vivre - dodatki, makijaż, fryzura.
- Kształtowanie wizerunku i pierwszego wrażenia symbolami władzy.
7. Organizacja i przyjmowanie wizyt oficjalnych.
- Rodzaje delegacji: oficjalne i robocze
- Przygotowanie i realizacja programu delegacji.
- Wystąpienia publiczne.
- Public relations a etykieta.
- Negocjacje a etykieta.
- Nieoficjalna część wizyty - program kulturalno-rozrywkowy.
- Kultura upominków i prezentów – zasady w różnych kulturach.
8. Savoir vivre na co dzień.
- Dobre obyczaje w codziennych kontaktach z ludźmi w firmie.
- Kobieta a mężczyzna w savoir vivre.
- Savoir vivre w kontaktach telefonicznych.
- Netykieta, czyli służbowa korespondencja e-mailowa.
- Asertywność a etykieta – sztuka odmawiania.
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- laminowane certyfikaty przesłane pocztą tradycyjną
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY