Termin szkolenia:
24.05.2024 - ONLINE (platforma clickmeeting)
Godziny szkolenia: 10.00-15.00
Cena szkolenia za jedną osobę: 597,00 zł + VAT 23%
(zw. z podatku VAT w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)
Program szkolenia:
Moduł 1
Zakres: Zarządzanie własnością intelektualną w projektach naukowych i B+R
• Zarządzanie w relacjach wewnątrzorganizacyjnych jednostki naukowej lub badawczo rozwojowej
(uczelnie wyższe i instytuty naukowe)
• Zarządzanie w relacjach zewnętrznych jednostki naukowej lub badawczo rozwojowej
Moduł 2
Zakres: Wyniki badań i prac naukowych, wyniki prac B+R jako produkt na rynkach
• Rodzaje wyników działalności naukowej w perspektywie działalności B+R
• Ekonomiczna wartość i przewaga wyników działalności naukowej w obrocie gospodarczym
• Funkcja praw własności intelektualnej w komercjalizacji
• Rodzaje praw własności intelektualnej a zdolność komercjalizacyjna wyników badań naukowych
Moduł 3
Zakres: Ścieżka komercjalizacji na uczelniach i w jednostkach naukowych
• Rola regulaminów własności intelektualnej i komercjalizacji
• Ścieżki regulaminowe
• Ścieżki pozaregulaminowe lub tworzone w oparciu o regulaminy z dostosowaniem do bieżących potrzeb partnerów biznesowych
• Metodologie określania możliwości i potrzeb gospodarczych w projektach komercjalizacyjnych
• Kluczowe elementy określenia warunków komercjalizacji
• Określanie wymogów i konkretnych warunków umów dotyczących komercjalizacji
Moduł 4
Zakres: Kluczowe elementy procesu komercjalizacji z punktu widzenia prawnego
• Zagadnienia związane z ochroną poufności wyników badań naukowych
• Definicja, funkcja i ochrona know-how
• Etap poszukiwania kontrahentów i wstępnych rozmów
• Etap negocjacji warunków projektów
• Wykonywanie projektu, monitorowanie i dokumentowanie jego przebiegu
• Zasady budowania warunków projektów komercjalizacyjnych i B+R zapewniające trwałość efektywność biznesową w długim okresie czasu
• Metody projektowania spójnych i prawidłowych umów dotyczących komercjalizacji
Moduł 5
Zakres: Szczegółowe warunki komercjalizacji w stosunku do praw własności intelektualnej
• Modele komercjalizacji praw własności intelektualnej do wyników badań naukowych
• Przeniesienie praw, funkcje gospodarcze i jego skutki
• Licencja – rodzaje, funkcje gospodarcze i ich skutki
• Warunki stosowania przeniesienia prawa i licencji w procesach komercjalizacji
• Budowanie szczegółowych modeli biznesowych komercjalizacji
• Podział praw pomiędzy partnerów projektu – dobre i złe praktyki
• Umowy konsorcyjnej w projektach naukowych, B+R oraz komercjalizacyjnych
• Przechodzenie od umów dotyczących projektów naukowych do procesów komercjalizacji
Moduł 6
Zakres: Formalnoprawne narzędzia wspierające pewność i efektywność komercjalizacji
• Dokumentacja zakresu wyników podlegających komercjalizacji
• Audyt pochodzenia wyników podlegających komercjalizacji i standardy wymagane przy przygotowywaniu wyników do komercjalizacji
• Prawidłowe postanowienia umów dotyczące dyspozycji prawami własności intelektualnej do wyników projektów naukowych
• Ustalanie podziału praw do wyników projektów komercjalizacyjnych (innowacje stworzone w trakcie komercjalizacji)
• Modele wynagrodzenia z tytułu komercjalizacji
• Pozyskiwanie informacji na temat przebiegu komercjalizacji od partnerów biznesowych
• Sposoby zapewnienia trwałości warunków współpracy w ramach komercjalizacji
Moduł 7
Zakres: Projekt naukowy jako przedsięwzięcie podlegające ochronie
• Czy istnieją prawa własnościowe do projektu naukowego jako takiego?
• Ochrona prawna dorobku naukowego a procesy komercjalizacyjne
• Dobra osobiste, autorskie prawa osobiste i inne prawa osobiste
• Dobre imię i dorobek naukowy poszczególnych osób związanych z projektami naukowymi, B+R i komercjalizacją
• Renoma i dorobek jednostki naukowej jako wartość w procesach komercjalizacji
• Komercjalizowanie praw osobistych związanych z projektami naukowymi i konkretnymi wynikami prac naukowych
Moduł 8
Zakres: Spółki celowe i komercjalizacja przez aporty praw własności intelektualnej
• Spółki celowe i ich funkcje
• Sposoby wyposażania spółek w prawa do wyników naukowych oraz w prawa do dalszej komercjalizacji
• Pojęcie i funkcja aportu w projektach naukowych
• Know jako przedmiot aportu
• Mechanizmy wspierające kontrolę korzystania przez spółki z aportów dotyczących własności intelektualne
Prelegent:
Marcin Mioduszewski - Radca Prawny
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- wyspecjalizowaną kadrę
- certyfikaty
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY