Gościmy

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.

Spółki celowe i transfer technologii w szkołach wyższych

Termin szkolenia : wkrótce
Godziny szkolenia: 10.00- 16.00
Miejsce szkolenia : Warszawa, Golden Floor (Millennium Plaza), al. Jerozolimskie 123A
Cena szkolenia za jedną osobę: 597,00 zł netto (brutto w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych) 

 Program szkolenia:

1. Własność intelektualna i jej ochrona – zagadnienia podstawowe

   1.1. Rodzaje praw na dobrach niematerialnych, zakresy ich ochrony i funkcje

   1.2. Wyniki działalności naukowej i badawczej a prawa na dobrach niematerialnych

   1.3. Pojęcie i rodzaje komercjalizacji własności intelektualnej

   1.4. Własność intelektualna – podstawa do budowy wartości (ekonomiczna funkcja praw na dobrach niematerialnych)

   1.5. Innowacyjność warunkiem do zarabiania na wynikach prac badawczych

2. Zarządzanie własnością intelektualną jako podstawa skutecznej komercjalizacji własności intelektualnej

   2.2. Pojęcie zarządzania własnością intelektualną i jego związek z komercjalizacją wiedzy na uczelni

   2.3. Podstawowe narzędzia zarządzania własnością intelektualną

   2.4. Metodologia tworzenia, zlecenia i weryfikowania umów dotyczących komercjalizacji wiedzy na uczelni

   2.5. Organizowanie projektów komercjalizacyjnych i B+R

   2.6. Kluczowe elementy umów dotyczących komercjalizacji

      2.6.1. określenie przedmiotu projektu i przedmiotu umowy

      2.6.2. weryfikacja praw do materiałów po stronie uczelni i różne konfiguracje twórcze

      2.6.3. rodzaje dyspozycji prawami własności intelektualnej i ich główne zasady

      2.6.4. wynagrodzenie i różne modele jego obliczania oraz raportowania

      2.6.5. poufność i zakaz konkurencji

   2.7. Ochrona know-how i jej praktyczne zastosowanie w działalności uczelni

   2.8. Praktyczne uwagi na temat prawnych aspektów negocjacji

3. Komercjalizacja własności intelektualnej na uczelni

   3.1. System komercjalizacji na uczelniach wyższych w świetle regulacji

   3.2. Wewnętrzny aspekt komercjalizacji – pozyskiwanie i procedury komercjalizacji na uczelni

   3.3. Regulaminy komercjalizacji

   3.4. Rynkowe sposoby komercjalizacji wyników prac naukowych

   3.5. Rodzaje komercjalizacji przewidziane w przepisach i ich praktyczne zastosowanie

   3.6. Spółki spin off i spin out – rodzaje i sposoby ich wykorzystania

   3.7. Aport i licencja jako zasoby do uruchamiania komercjalizacji uczelnianej

   3.8. Uczelniane spółki celowe

   3.9. Planowanie i organizacja komercjalizacji przez służby uczelni

Prelegent:

Marcin Mioduszewski, radca prawny

Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- wyspecjalizowaną kadrę 
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- certyfikaty
- serwis obiadowy oraz serwis kawowy

 

WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Formularz należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.